tisdag 27 januari 2015

Stadens kommunikation ger déjà vu-upplevelser från 90-talet

Helsingborgs Dagblad har under de senaste dagarna publicerat ett antal granskande artiklar som pekar på en mängd oegentligheter i stadens kommunikation och visar hur gränserna mellan partipolitisk marknadsföring och samhällsinformation suddats ut.
I går intervjuades vårt kommunalråd Ola Möller av Helsingborgs Dagblad och gav vår bild av stadens kommunikationsarbete. I dagens tidning finns endast delar av intervjun publicerade, läs hela här: http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2015/01/26/kraftig-s-kritik-mot-stadens-kommunikation/
Den minnesgode kanske drar en parallell till 90-talets JKL-skandal i Helsingborg, när konsultföretaget JKL anlitades (för skattemedel) för att marknadsföra den borgerliga fyrklöverns utspel och skriva politiska tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar